Organizator: SuperFemka
UPERFEMKA TO WYPRAWY ROWEROWE, WYJAZDY I WARSZTATY DLA KOBIET, ZAPRASZAMY:
Rowerem do Cesarstwa Japonii – ponownie zmierzamy do kraju o innym stanie umysłu, w którym sushi i Ramen smakuje najlepiej. Po drodze zakochasz się w kanapkach z ryżem, na ulicy odwzajemnisz uśmiechy ludzi, będziesz podziwiać otaczającą egzotyczną scenerię, by na koniec zrelaksować ciało w tradycyjnym onsenach i poczuć japoński Zen. Nasza podróż przez Japonię wytyczona jest najlepszym śladem, jednak za każdym razem lekko ją modyfikuję. Wybieram alternatywną drogę, których jest bez liku, dodaję nowe epizody, wyszukuję ciekawe miejsca i nowych gospodarzy. Od naszej pierwszej wizyty w Japonii scenariusz drogi ulegał modyfikacjom i ulepszeniom. Doceniłam też CZAS wydłużając wyprawę o kilka dni i to był dobry ruch. Dostałyśmy w prezencie więcej dobrych chwil
28 dni w Japonii. Tyle czasu mamy na poznanie tego kraju. Czy to długo? Pewnie tak….i zdaję sobie sprawę, że ciężko się wyrwać z pracowych szponów, ale uwierzcie mi, TO NIEZBĘDNE i warte grzechu, gdy docieramy w zakamarki wyspy, gdzie linia kolejowa ma swój koniec.
Bo przecież nie chodzi o to, żeby przez Japonię tylko przejechać, a pomału ją konsumować. CZAS. Odgrywa ważną rolę. Mamy czas by naprawić rower, mamy czas uczestniczyć w wiejskich, lokalnych festiwalach, posiedzieć w knajpie, śpiewać karaoke z lokalnymi, smakować najlepszą kuchnię świata i spokojnie delektować się poranną kawą w objęciach Pacyfiku.
Spokojna, wyważona, serdeczna i gościnna Japonia porywa nasze serca i nogi. Chce się zawsze do niej wracać, bez żadnych kompromisów, bez żadnego ale. Odległy, ale istniejący ideał. Kraj który najpiękniej odkrywa się właśnie na rowerze. Japonia ma znakomicie rozwinięta infrastrukturę dla podróżników. Rower idealnie wpisuje się w tę scenerię i jest również bardzo popularny wśród Japończyków. Drogi dobrej jakości, udogodnienia dla rowerzystów, dedykowane tunele, specjalne stacje na odpoczynek. Do tego wszystkiego dochodzi bezpieczeństwo, które daje pełne poczucie komfortu.
Nasza podróż przebiegać będzie przez dwie wyspy Honshu, Shikoku. Podczas wyprawy będziemy korzystać z pociągu oraz promu.
Co robimy na miejscu i styl wyprawy
Nasza wyprawa rowerowa do Japonii to spotkanie z dzikim wybrzeżem Pacyfiku, miastami, polami ryżowymi, meandrującymi rzekami, wąwozami, wąskimi szlakami z bambusami, zielonymi górami, świątyniami. Większość naszych dni spędzimy na Shikoku, to jedyny słuszny wybór na spotkanie z prawdziwą i tradycyjną Japonią. Nasza trasa przebiegać będzie przez wioski, miasteczka, pola ryżowe, porty rybackie – jednym słowem dotkniecie wielobarwnej scenerii. Nie zabraknie miast- ikon takij jak Osaka, Kyoto (2 dni), Nara, Wakayama, Muroto, Kochi (2dni), Matsuyama (2dni), Onomichi, Tokyo (3 dni). Owiedzimy klasztorne miasto przepełnionym świątyniami, na górze Koyasan i jedną noc spędzimy w otoczeniu mnichów. Jednak, w kręgu naszego zainteresowania są przede wszystkim wioski, stare osady, porty rybackie, dzikie plaże i malownicze wysepki, ale żeby do nich się dostać trzeba minąć niekończące się aglomeracje. Nie zapominajmy, że Japonia, to najbardziej zaludniony kraj na świecie i tylko w górach znajdziemy wolne przestrzenie. Charakter wyprawy typowo backpackerski, w luźnym stylu biwakowania na dziko, w przeplatanej opcji pod dachem. Warto wspomnieć, że infrastruktura sanitarna w Japonii daje nam codzienne poczucie komfortu. Woda, kranik, toaleta, to norma na naszych przystankach. Poza tym, cudne podgrzewane myjki spotykane na trasie w każdym Lawsonie powodują że chce się jechać ???? Dodatkowym atutem są onseny i łaźnie w których nasze ciała doznają wielokrotnego namaczania, szorowania i relaksowania. Brudna jeździć nie będziesz, a gdy ciało będzie zbyt gorące, ochłodzisz je w turkusowym Pacyfiku ???? Na naszej wyprawie rowerowej, stosujemy alternatywnie prysznic z bukłaka (incydentalnie) do którego wlewamy ciepłą wodę, wieszamy na palmie i gotowe!
Przemierzymy ok. 1000 km, ale rowerowych dni będzie nieco mniej, w końcu lubimy tzw. rest day. Dzienny średni dystans od 40-70 km, jednak to wszystko jest do zrobienia bez nadmiernego wysiłku. Jazda jest miła, całodniowa, z przystankami, odpoczynkami. Nie odczuwa się wielkiego zmęczenia, ponieważ ilość kilometrów jest dobrana względem odcinka jaki pokonujemy. Koniecznie zapoznaj się z moim rowerowym stylem wojaży.
Ukształtowanie i sceneria naszej trasy jest różnorodna, choć nie zabraknie kilku wzniesień i podjazdów, w końcu Japonia to kraj górzysty. Jednak w ogólnym rozrachunku trasa nasza jest do przejechania, bez trudu przez każdą aktywną i zdrową kobietę. a wybierając ją kierowałam się najmniej męczącą opcją. Przewyższeń na naszej trasie będzie kilkanaście, są one krótkie i niezbyt męczące, choć zdarzają się momenty wprowadzania rowerów (szkoda kolan). Sama trasa jest piękna i przyjemna, trzeba wziąć pod uwagę że jedziemy cały dzień, z przerwami na jedzenie, odpoczynek, zdjęcia oraz inne atrakcje. W proporcjach oceniam ją : 70% płasko, 20% niewielkie przewyższenia, 10% przewyższenia. Ważny jest twój rower, jego przygotowanie do trasy i pracy (o tym opowiem już zainteresowanym) nie należy zapominać o przetestowaniu siebie i roweru na dłuższym czasie, z obciążeniem. Na bagażniku mamy średnio 10-15 kg, więc niewiele. Na swój rower zabierasz namiot, śpiwór, karimatę, odzież, kosmetyki, naczynie turystyczne i jedzenie śniadaniowe, przyjemna wersja light ????
Noclegi. Utarło się, że Japonia do tanich krajów nie należy, głównie przez transport oraz ceny noclegów, które znacznie podrażają egzystencję w tym kraju i ja to potwierdzam. W związku z tym, zdecydowałyśmy się na opcję mieszaną i zabieramy namioty, co dodaje tylko smaku i pikanterii tej wyprawie, gdy na pustej piaszczystej plaży możemy rozpalić ognisko i cieszyć oko scenerią Pacyfiku. Możemy też zostawić rowery i wybrać się do pobliskiej wioski, lub onsenu. W Japonii można zostawić wszystko bez obawy. To jest cudowna sprawa i dzięki temu mamy więcej możliwości spędzania czasu wolnego.
Pozostałe noclegi mamy zarezerwowane i wybrane m.in. w tradycyjnych japońskich ryokanach, hostelach, dormitory, kapsułach, guesthousach. Pokoje w większości 2-3-4 osobowe, z oddzielnymi łóżkami, futonami.
Co jeszcze przed nami? Japonia to również gorące źródła które ubóstwiamy i nie byłybyśmy sobą gdyby nasza stopa się w nich nie zanurzyła. Onseny, tradycyjne łaźnie, przedstawione w różnej formie, skalnych zbiorników lub drewnianych bali. Po rowerowych trudach, w nagrodę przyjmą nas, a my z tego zaproszenia chętnie skorzystamy.
Shimanami Kaido – 70 kilometrowa, epicka podróż przez 6 malowniczych wysp, połączonych mostami na Morzu Śródlądowym Seto. Droga rowerowa łączy główną japońską wyspę Honsiu z wyspą Shikoku. Malownicze Shimanami Kaido, to marzenie każdego rowerzysty. Shimanami Kaido jest często określane jako „najbardziej idealną droga dla rowerzystów”, ponieważ trasa została specjalnie przygotowana i przyciąga chętnych z całego świata. Ma wiele atrakcyjnych miejsc i pięknych punktów widokowych, w tym najdłuższy na świecie most wiszący, Most Kurushima (4 km)
Japońska kuchnia. Jedzenie w tym kraju, to jedna z największych przyjemności, jakich można doświadczyć, a odkrywanie zróżnicowanego menu, jest pożądaną atrakcją. Japonia jest podzielona na odrębne regiony geograficzne, z których każdy rozwinął własne unikalne tradycje kulinarne, dlatego możliwości poznawania smaków są nieograniczone. Żywimy się lokalnie i tanio, wkraczamy na targowiska, do miejskich barów, do rodzinnej gastronomii, karuzeli sushi, a także supermarketów i wielobranżowych, bardzo popularych 7Eleven i Lawson gdzie kupimy gotowe dania, które na miejscu od razu można podgrzać. Cena takiego dania w zależności od pory dnia 10-20 zł. W miejscach biwakowych będziemy mogły zalać wrzątkiem płatki śniadaniowe które chętne z was mogą zabrać z Polski. Zabieram jetboi’la więc kawa o poranku zawsze będzie dostępna.
14 październik - 12 listopad
Koszt wyprawy 6230 zł + bilet lotniczy
Ilość uczestniczek 7
Wylot główny z Warszawy, jeśli jednak chcesz wylecieć z innego miasta – daj znać.
Cena zawiera
Przygotowanie do wyprawy, pełna lista niezbędnych rzeczy
Pomoc w zakupie biletu lotniczego i rezerwację miejsca na rower w samolocie
Opracowanie trasy, przewodnictwo, wsparcie techniczne na trasie
18 noclegów w porządnych wyselekcjonowanych, hostelach, dormitoriach,, ryokanach, pensjonatach, zajazdach
Nocleg w klasztorze u mnichów wraz z kolacją
Przeprawę promową z rowerem
Wyposażenie biwakowe tj.namioty 2-osobowe
Gaz do butli
Torby na rowery do pociągu
Ubezpieczenie Signal Iduna
Składkę na fundusz turystyczny
Cena nie zawiera
Kosztów biletów lotniczych (ok. 2700- 3200 zł)
wyżywienia na miejscu (ok. 80 zł dziennie)
Pociągu powrotnego do Tokio (ok. 400 zł)
Pociągu na górę KOYASAN (ok.70 zł) dla chętnych możliwość wjazdu na górę siłą własnych nóg
Zakupu nowych pudeł na rowery lub przechowalni (ok.150 zł)
Wejścia do historycznych atrakcji tj. zamki, ogrody, pałace, wieże inne (ok. 200 zł)
Wejść do onsenów (ok. 100 zł)
Biletów na metro/ pociąg w Tokio (ok. 150 zł)
ew. kosztów parkingu na rowery (ok.30 zł)
Harmonogram wpłat
Zaliczka rezerwacyjna w kwocie 1000 zł płatna w październiku, po podpisaniu umowy
Kolejna wpłata w wysokości 1230 zł płatna w grudniu
Kolejna wpłata w wysokości 2000 płatna w lutym
Kolejna wpłata w wysokości 2000 płatna w lipcu
Masz ochotę dołączyć?


Komentarze